Běh

2. února 2015 v 13:43 | Rock-Lee13
Abychom mohli začít běhat, musíme si nejdříve obstarat věci potřebné pro tento sport. Potřebujeme správně oblečení. Začneme trikem. Naše tričko nesmí být z bavlny, ale musí to být takzvané funkční prádlo. Pokud je zima, vezmeme si na tričko ještě mikinu a v krajním případě také větrovku. Co se týče spodního prádla, nesmí být z bavlny, ale též to musí být funkční prádlo. Ponožky nesmí být z bavlny též. Ideální jsou ponožky z nanostříbra. Pokud hodně svítí sluníčko, je vhodné doplnit naši výbavu slunečními brýlemi. Za předpokladu, že je tma, měli bychom nosit odrazky, aby nás řidiči aut viděli a svítilnu na čelo, abychom my je viděli.

Jaké existují druhy běhu? Mezi základní druhy běhu řadíme bezesporu běh kondiční, orientační, sprint, noční, horský, běh se zátěží, maratón, ultramaratón, běh v poušti a běhání s výstrojí. Nejdříve si řekneme něco o kondičním běhu. Kondiční běh vyžaduje velkou výdrž a vytrvalost. Nevyžaduje moc rychlost. Je to opak sprintu. Orientační běh je velmi náročný běh, protože můžeme naběhat klidně i desítky kilometrů, ale i víc. Vyžaduje smysl pro orientaci. Sprint je běh na krátkou vzdálenost vyžadující velmi vysokou rychlost. Noční běh je běh v nočních hodinách. Při tomto běhu si musíme dát pozor na auta, a proto musíme nosit odrazky a svítilnu. Horský běh je běh v horách. Pro běhání v horách potřebujeme dobré boty a nebát se výšek. Běh se zátěží je běh, při kterém na zádech nebo na jiných částech těla nosíme břemeno, které nás zpomaluje. Maratón je běh přesahující čtyřicet kilometrů. Pokud zvládnete maratón, zvládli jste běžeckou maturitu. Ultramaratón je delší maratón. Je to velmi dlouhý běh. Běh v poušti je snad nejnáročnější sport, který se týká běhání. Je poměrně nebezpečný, pokud nemáme dostatek vody. Preferují ho obyvatelé Afriky. Běh s výstrojí je běh, který musí ovládat vojáci jako svoje boty. Je to běh s vojenskou výbavou.

O druzích běhu jsme si už něco řekli, a proto si teď řekneme něco o běžeckých trasách. Mezi běžecké trasy řadíme běh ve městě, běh v přírodě, běh na stadionu, běh v horách, běh v poušti a další běhy. Nejtěžší je rozhodně běh pouští. Pro dobrou orientaci je dobré použít elektronickou mapu neboli GPS.

Proto, abychom byli úspěšní v běhání, musíme umět správně běhat. Hlavní pravidlo je takové, že na začátku musíme běhat pomalu. Na konci běžíme rychle. Dále musíme dýchat nosem a vydechovat pusou. Nesmíme v žádném případě též panikařit. Když chceme běhat do kopce, musíme udělat co nejvíce kroků. Musíme takzvaně drobit. Na závěr bych chtěl říct, že se před běháním musíme řádně rozcvičit nebo bychom si mohli natáhnout sval.

Co bychom měli jíst, aby se nám dobře běhalo? Měli bychom používat potravinové doplňky, mezi které patří třeba energetické tyčinky. Pít bychom měli hlavně vodu, ale dobrá je i šťáva a čaj. Zdravá strava je samozřejmostí. Ani náhodou nesmíme sáhnout na drogy. Do drog patří též alkohol a cigarety.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama